menu show button

Jaietako istorioakHistorias de fiestas

Historia handia du bilbo-urdin koloreko zapiak. Horreran, txapela jantzita duen hiribilduko armarria agertzen da.La pañoleta azul Bilbao, que sirve de marco al escudo de la villa tocado por una txapela, tiene mucha historia.Juan Carlos Eguillor artista grafikoak 1978an diseinatu zuen, aro modernoko lehen jai herrikoi eta parte-hartzaileetarako, eta konpartsek 2011n berreskuratu zuten, hilabete batzuk lehenago hil zen donostiarrari hil osteko omenaldi gisa. 2009an, Iñaki Azkunaren Gobernu taldearen aldebakarreko erabakiz, baldosaren zapia aurkeztu zen, baina jai erakundeek zapi hori «merchandising» produktu soiltzat jotzen dute. Hori dela eta, bilbotar askok jatorrizko zapia janzten jarraitzen dute, jai-eredu «herrikoi, parte-hartzaile eta anitza» babesteko keinu gisa.Fue diseñada por el artista gráfico Juan Carlos Eguillor en 1978 para las primeras fiestas populares y participativas de la era moderna y recuperada por las comparsas en 2011 como homenaje póstumo al artista que meses antes había fallecido. En 2009, en una decisión unilateral del equipo de Gobierno de Iñaki Azkuna, se había presentado el de la baldosa, que los organismos festivos consideran un mero producto de «merchandising». Por ello, muchos bilbainos y bilbainas siguen luciendo la pañoleta original como gesto de apoyo a un modelo festivo «popular, participativo y plural».Eguillorren marrazkiaren hautaketak, 1979an Pedro Goirienaren beste batekin bakarrik errepikatu zena, erakargarriago egin nahi zuen lehen Jai Batzordearen osagarria, sanferminetako zapi gorrian inspiratu zena.La elección del dibujo de Eguillor, algo que solo se repitió en 1979 con otro de Pedro Goiriena, pretendía hacer más atractivo el complemento de la primera Comisión de Fiestas, que se inspiró en el pañuelico rojo sanferminero.